Kräksjuka? och pudelbesök

Under den senaste veckan har Signe varit hängig och svårmatad. I tisdags kväll spydde hon ner hela mig, det kom som från ingenstans. Men sedan hände inget mer. (Tror det är fjärde gången hon kräks under sitt liv, senast var någongång i höstas.)

I onsdags var vi hem till Maria, i tron om att vi var friska, men på kvällen spydde Signe igen. Dåligt samvete över att vi gått hem till Maria men när jag pratade med henne så hade hennes pojkar fått öroninflammation och hon var rädd att de kanske smittat Signe. Små smittospridare barn är!

I går mådde jag också dåligt men det var mest på grund av trötthet, hade varit uppe sedan 04.30. Dessutom så åt jag inget under dagen, bara en kopp te. Mathias hade med sig hamburgare när han kom hem, efter det kom lite energi tillbaka. Signe kräktes på morgonen men efter det har det inte varit något mer. Signe var på jättebra humör igår. Jag lät henne bara dricka välling i små doser åt gången, allt fick stanna kvar.

Idag kommer Inger hit. Hoppas och tror att vi är smittofria nu. Inger har med sig pudeludel Fanny. Nu när Signe går och nästan alltid är på golvet så är vi nervösa över hur Fanny kommer reagera på henne. Fanny är inte helt stabil när det kommer till barn men hon har hitintills inte visat någon aggressivitet mot Signe. Hoppas att hon uppför sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0