Lilla Signe svamp

Signe har blivit en liten människa. En liten person. Ett barn som det går att prata med. Hon är inte en bebis längre.

 

Jag kan skicka henne på ärenden så som hämta saker eller gå till olika platser. Faroritplats är spegeln.

 

Signe kan peka ut saker i böcker som vi läser. Hon kan peka ut vovve och kisse. Favorit sak att peka ut är kaninen. När hon ser en kanin gör hon sitt kaninljud och pekar. Ibland har jag inte sett att det finns en kanin i närheten på bild eller på annat sätt fören Signe berättar det för mig genom ljud och att peka på den. Duktig!

 

Signe säger ordet bajs! *Skratt* Hon sa det första gången i helgen när jag bytte hennes blöja. Hon sa det flera gånger och Mathias hörde också, hon har sagt det igen idag. Låter så kul!

 

Janni lärde snabbt Signe hur en bil låter så nu gör hon billjud när hon ser leksaksbilar.

 

Lilla svampen!


Kommentarer
Postat av: denise wallberg - ♥

Tjenare! Du får jättegärna vara med i min veckansblogg tävling! Skulla vara kul ;)



http://denisewallberg.blogg.se/2010/march/veckans-blogg.html#comment

2010-03-25 @ 22:06:10
URL: http://denisewallberg.blogg.se/
Postat av: Janni

Ni har en så duktig dotter!!! Glöm inte att hon även pekade på mjukis-ormen och sa "ssssssssssss" :)



Puss på er!

2010-03-26 @ 11:41:02
Postat av: Farmor

Så nu kan hon säga mamma, pappa och bajs ? Vilket duktigt barn. Kram från farmor.

2010-03-26 @ 12:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0