Lilla Signe tjuv

Dagen började mad att Signe och jag gick till Alla Helgonas öppna förskola tillsammans med Mariaoch hennes Calle och Anton.

 

På öppna gick Signe nöjt omkring och kollade in de andra barnen och alla saker. Hon snodde åt sig en bil av en annan liten flicka som surt började gråta, Signe tittade på mig med stora oförstående ögon med sitt stöld gods i handen.

 

Signe ringde ett viktigt samtal med en leksakstelefon. Hon höll luren mot örat och pratade på. Jag blev förvånad över att hon fattade vad det var då det var en telefon av en gammal stationär typ alltså inte alls lik vår bärbara eller våra mobiler. Smarta tjejen.

 

Fram mot 11-tiden smög sig en extremt jobbig huvudvärk på och vid 12 gick Signe och jag hem. Väl hemma sov Signe i vagnen och jag somnade av en dubbel Alvedon och fick sova fram till 14.00 innan jag vaknade, fortfarande med huvudvärk. Mådde väldigt dåligt!

 

Nu har jag botat min huvudvärk med mer Alvedon, mat och socker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0