Vikt bikt

Woho, 62 kilo! Har legat på den vikten över en vecka nu. Nu gäller det bara att hålla vikten, lättare sagt än gjort! Vill inte nödvändigtvis ner mer men muskler skulle ju vara trevligt… tyvärr finns det ingen genväg till muskler så som det gör till att förlora vikt. Anser att min viktnedgång är lite att fuska sig till en viss siffra på vågen då jag tagit bort i princip allt bröd (mår inte bra av bröd och mår så mycket bättre nu) utan att ersätta det med något annat… äter ett mål mat om dagen, sedan dricker jag mjölk, te, juice och vatten. I dag drack jag blåbärssoppa till frukost, det ska ju tydligen va nyttigt men gott är det ju inte. Tänkte att något måste jag nog börja dagen med men jag har haft energi och jag mår inte dåligt av min nuvarande matransonering. Kör på detta så länge jag känner mig pigg, får väl fylla ut med mer äta om jag känner att jag behöver.

 

En annan sak som är väldigt bidragande till min viktnedgång är att jag dragit ner på godis. Jag har ätit choklad med 70-85 % kakao, det har fått mig att förlora en mycket stor del av sötsuget och efter att ha ätit riktig choklad inser jag att all annan choklad bara är socker. Det är inte gott! Smågodis lockar inte alls. Äter däremot chips på helgerna men Mathias och jag delar på en påse och har den hela helgen då det rör sig inte om några mängder. Måste ju få fira helg med något gott. Så klart dricker jag min Cola på helgen också, annars går det inte!

 

Ja, det var min viktbekännelse. 62 kilo, woho!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0