Ger men tar inte energi

Sedan jag la om mina kostvanor har jag dels minskat i vikt och dels fått en helt annan slags energi. Vet inte om jag någonsin mått så här bra. Lönar sig tydligen att äta nyttigt och lagom mycket.

Frukost: Oboý , te med honung. Mandlar.

Lunch: Sallad som består av en halv burk böngroddar, en tomat, ett äpple, lite hackad rå lök kryddad med lite salt och vitvinsvinäger. Till salladen äter jag antingen lax eller kyckling och gräddfil med vitlök i. Fler mandlar. Så gott och lätt mat, ger men tar inte energi.

Resterande delen av dagen äter jag fler mandlar, dricker mer te och Oboý, massa vatten och kanske, om jag tränat hårt, ytterligare ett mål lagad mat som Mathias brukar stå för då med kolhydrater.  

Signe och jag brukar gå promenader varige dag på ca två timmar. Har nu också varit på friskis tre gånger den senaste veckan. Mår riktigt bra.


Min dagliga sallad. På den här bilden är det med kycklig, idag var det med lax.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0