Inskolning

I helgen har jag gått inskolning på Tullportshemtjänst.

Mycket har förändrats sedan sist jag jobbade i hemtjänst. Det är mycket mer administration nu som till stor del sker med en penna som vet allt och lite till. Pennan ska dras och kryssas hemma hos varige vårdtagare på både ett och flera ställen. Infon som pennans kamera utsätts för hamnar sedan i ett datorsystem där den mer eller mindre korrekt översatta informationen går att läsa och rätta till. Allt för att göra det lätt för alla inblandade.

Jag har förbryllat både pensionärer och kollegor. Alla tror att jag går på gymnasiet, eller max är 20 år, och de förstår inte hur jag kunnat hinna jobba på flera olika ställen och ha en dotter. Förvånade blickar när jag säger min ålder. Vet att jag länge sett ung ut men jag trodde att jag nu växt i den ålder jag är i… tydligen inte. Väljer att ta det som en komplimang.

Är fortfarande trött efter helgen. Dels för allt nytt och dels för att jag inte sovit något om nätterna. Var tydligen, utan att veta om det, så nervös att jag inte kunde sova. Extrem söndagsångest efter att ha gått hemma med Signe så länge.

Idag har jag ringt till Bemanningen för att fixa en inloggning i ett datorsystem som är nytt för mig, distriktssköterska för att få delegering på medicin, hemtjänst legg är redan fixat och så måste jag se till att få en inloggning till det magiska pennsystemet också. Sedan är jag redo att jobba.


Kommentarer
Postat av: Johanna

hoppas det går bra att jobba! :)

2010-05-17 @ 13:00:20
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0