Konversationer med Signe

Signe har börjat prata lite smått. Vår kommunikation består av att Signe säger ”titta” och pekat och så försöker jag förstå vad hon vill att jag ska titta på, sedan frågar Signe ”va ä dä?” och så säger jag vad det är. Ibland upprepar Signe det ord jag sagt, det senaste hon upprepade var docka, eller så ger hon svarsljudet ”HUuuu!”, ett ljud som förtjust visar att jag fattat henne rätt och att hon är nöjd med mitt svar.

Idag har Signe velat veta vad ALLT heter. Just nu är vi i "vad är det?" fasen snart kommer förmodligen "varför då?" fasen.


Kommentarer
Postat av: Johanna

tack så mycket! det är Rickard som tar så härliga bilder. :)



usch du måste sluta skriva om Signe, hon är så duktig på allt.. får ångest över hur långt efter Love är.. hahaha. nä klart du inte ska men hon är super duktig och verkar så kommit så himla långt i utvecklingen! Love kan typ bara säga mamma, pappa och där, vet bara var lampan är och är inte så intresserad av att lära sej direkt, är för feg för att gå själv.. men han kommer nog ikapp, hoppas jag. :P

2010-05-18 @ 20:21:45
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0