Signes senaste nytt

I onsdags fick vi hem papper om att Signe står i kö till förskoleplats och igår fick vi hem papper om att Signe har fått en plats. Vi fick förstahandsvalet Tessinsförskola. Signe börjar i september.

Tessinsförskola är mitt gamla dagis och jag trivdes jättebra där när jag var liten och Karin har jobbat där och tyckte att det var trevligt. Det ligger dessutom bra till för oss när vi ska till jobb och det ligger skyddat och har ingen trafik nära. Hoppas att Signe kommer trivas lika bra som jag gjorde.

Signes senaste utveckling består mycket av språk. Hon gör sitt bästa för att härma ord. När Inger firades i torsdags sa hon flagga efter att ha hört ordet. Nu på morgonen visade jag henne en bild på en docka och sa docka till henne, Signe sa då docka flera gånger i rad.

Kroppsdelar som Signe kan peka ut är hår, huvud, näsa, mun, öga, öra, arm, hand, finger, mage, rumpa, ben, fot och tå.

Signe kallar apor för umpa (efter barnvisan ”tänk om jag hade en liten liten apa umpa umpa…”).


Kommentarer
Postat av: Karin

Va skönt att ni fått plats nu på förskolan =) pöss

2010-05-17 @ 09:42:23
URL: http://onelifetolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0