Tackar för plastskrov!


Mobilbild på sandpapprade Anna.

Idag har Mathias och jag inlett projekt sjösättning av båt. Ett projekt som inleds av mycket underarbete i form av slipa, slipa, slipa och till sist måla skrov. Dels ska magen på båten målas med någon bottenfärg och dels ska de delar av skrovet som består av trä fernissas.  

Det gick raskt upp för mig att det var betydligt mycket mer jobb än vad vi trott, så som det oftast är, och att båtens trä var i sämre skick än vad vi tidigare sett. Den gamla färgen har lossat och där under har det trängt in fukt. Vi var följaktligen tvungna att skrapa och sandpappra bort mer gammal fernissa än väntat, på vissa ställen till trärent.

Först kändes hela företaget övermäktigt men vi hann med mer i dag än vad jag först trodde att vi skulle göra. Kommer bli jättefint när vi är klara.

Tackar gudarna för att vi hade förståndet till att inte skaffa en båt av enbart trä. Plastskov= mycket bra!


Mobild på båten Anna efter dagens arbete med att sandpappra allt trä.


Kommentarer
Postat av: Johanna

fin båten är, måste vara härligt att ha! :)



ja det är verkligen kris, jag försöker att intala mej att det inte är så farligt och att jag kan vara utan egen dator ett tag men innerst inne vet jag att det är kriiiiiis och att det inte kommer gå.. hehe. vad vore en kväll utan ett frenetiskt klickande runt på nätet helt i onödan? heelt värdelös. ;)

2010-05-09 @ 22:12:38
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Tomas

Var det en sån här cykelbarnstol ni hade? http://www.coop.se/Globala-sidor/Pressrum/Pressmeddelanden-fran-Coop/2010/Coop-uppmanar-kunder-byta-sele-pa-cykelbarnstol/

2010-05-10 @ 08:36:34
URL: http://pexo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0