6 maj

Nu när vi berättat för de närmaste och magen avslöjat mig för resten kan jag blogga om det också. Signe förväntas bli storasyster i början av maj. Jag är gravid i veckan 15+1.

Jag har gått upp 6 kilo sedan jag blev gravid och när jag jämför med när jag väntade Signe så väger jag exakt lika mycket som jag gjorde då, 66 kilo efter 15 hela veckor. Även den här gången har jag gått upp mycket tidigt och det syns redan att jag är gravid. Jag är avslöjad på jobbet då en kollega frågade den modiga frågan. Kunde ju inte gärna ljuga även då jag hade tänkt vänta så länge som möjligt med att berätta. Men det är lika bra att folk vet.

Enligt familjeliv.se väldigt pålitliga graviditetsinformation så är fostret ca 16 cm och det står att barnet kan höra ljud från utsidan av magen. Att det rör på sig har jag redan känt som små vibrationer. Signe kände jag också i vecka 15.

Signe är väldigt road av min mage. Vi har berättat att det bor en bebis i den, Signe reagerade med att titta på oss som om vi vore totalt korkade och fnittrade till ett neeeee den går jag inte på! Men hon vill titta och klappa på min mage och hon pratar med den.

Orkar inte hålla samma tempo som förut men förutom det så mår jag bra.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åhh vad roligt, stort grattis! Kände konstigt nog på mig att du var gravid igen, vet inte varför riktigt.. Har inte sett dej eller något sånt. Härligt i alla fall! :D

2010-11-14 @ 14:59:46
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ledtråden var nog snarare brist på inlägg, haha. Nä vet inte, kvinnlig intuition kanske. :)



Aa ja har försökt ringa studievägledaren hela veckan men hon är inte där eller sjuk. Typsikt. Vill med veta, vill ha praktiken avklarad nu och inte i maj..

2010-11-14 @ 19:04:47
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0