Arg ål i overall

Igår var vi på stan och letade overall till Signe och jacka till mig. Var inne i ALLA affärer och slutade tillsist med, efter att barnet tröttnar för länge sedan, att vi köpte den första overallen vi tittat på. Jag hittade inte någon jacka till mig själv.

Blev en overall i storlek 80. Hade testat en i storlek 86 i en annan affär men den var enorm på lilla Signe. Var ändå tvungen att testa en annan modell i storlek 80 för säkerhetskull. Signe var mer än trött på mig och Janni och skrek och slog som en arg ål. Tanter tittade förfärat på oss medan vi tryckte ner ungen i overallen. Så fort den kommit på tog Janni Signe i famnen och sprang genom halva affären och skrek ”titta spegel” hela vägen. Signe tjöt halva vägen av ilska och andra halvan av skratt. Hon blev glad igen så fort hon såg sin spegelbild.

Nu är hon lämnad på dagis i ny overall och med nya lite mer vintriga stövlar.

 Går att klicka på kortet.


Kommentarer
Postat av: Erica

Inte arg ål, arg snigel :) Kram på er båda

2010-11-11 @ 16:05:43
Postat av: Johanna

När fick du reda på var och när du ska ha praktik? Då ska vi läsa den kursen samtidigt i alla fall. :) Vill med veta, bad att få praktik nu i januari men vore ju kul att veta då jag måste ta tjänstledigt.. Glömde ringa studievägledaren om det idag och igår var hon inte inne..



Låter bra det, ska läsa den kursen. :)



Jaa så är det väl, de flesta tjejer i Loves ålder ligger lite före. Men det kommer nog ikapp senare! Hur mycket väger Signe? Han är rätt stor, tycker han har blivit alldeles för tung att bära runt på, haha.

2010-11-11 @ 20:01:36
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Farmor Berit

Ål i overall; ger minnen till när Signes far fick sin första vinteroverall, senare kallad Ålen-Ålen.

2010-11-14 @ 19:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0