Glass på recept

Signe har, under veckan, varit väldigt hängig och svårmatad men hon har varit på dagis alla dagarna fram till idag. Även där har hon varit svårmatad. Hämtade hem ett ner dreglat barn igår efter jobbet. Signe satt bak på cykeln, som jag gick med, när vi tog oss hem genom snövädret.  När vi kom hem var overallen alldeles blöt av slem och Signe fortsatte nedsölandet under kvällen har blötte ner plagg efter plagg följt av haklappar och trasor. Det bara rann ur munnen. In i badrummet och undersöka barnet och såg då blåsor på tungan. Små små blåsor som hon var mycket besvärad av.  

 
Signe på väg till vårdcentralen med dregellapp om halsen.

Konstaterade i morse när jag tittade på mitt hängiga, lätt sura, dreglande barn att hon inte kunde gå till dagis. Kände paniken växa över ett skolarbete som jag är långt från klar med… ringde vårdcentralen och fick en läkartid. Packade ner dregelungen i vagnen. Kom hem igen med diagnosen virus blåsor. Ofarliga med besvärliga då de gör ont. Medicinering besår av Alvedon, Ipren och glass. Så nu har Signe ätit glass på doktorns order. Mathias ska vara hemma med henne i morgon så jag får plugga för att sedan jobba på kvällen.  


Signe i morse med sitt nyklippta hår. Blev kort lugg och en cm kortare toppning på resten. Klippte håret på ungen när hon badade balja, fungerade riktigt bra då hon inte förstod att jag klippte henne.


Kommentarer
Postat av: Karin

Stackars Signe och hennes mor. Jag hoppas du fick ro att jobba med ditt skolarbete till slut =) Ses på lördag...woho! Kramar och pöss

2010-11-25 @ 21:22:07
Postat av: Johanna

Stackare liten, hoppas det går över fort! :/

Går Signe på dagis varje dag?



Ja det är lustigt det där med förråd, man vet inte ens vad man har därnere och använder det inte men likförbannat kan man inte slänga något. Skumt.. :P

2010-11-25 @ 22:43:44
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0