Lediga idag

Signe vaknade som vanligt innan alarmet gick av och väckte mig från djup dvala och tvingade mig att virra upp i min förkylningsdimma. Signe hämtar flitigt hem förkylningar från dagis som hon generöst delar med sig av…

Hämnades genom att bada barnet. Hon brukar inte gilla att bada (risk för hårtvätt) men i dag badade Signe och Duplo-gubben och jag fick tvätt håret på en unge som log och plaskade.

Dagis är stängt idag vilket betyder att jag varken kan jobba eller plugga. I stället blir det heldag med Signe. Vi ska gå ner på stan och träffa Janni och inhandla en jacka åt mig och en overall åt Signe.

 Badkrukan  


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja det är verkligen upprepning, läste etik och livsfrågor och människan socialt och kulturellt efter varandra nu, sååå tråkigt! Usch.



Ja ska validera praktiken, ska göra det om några veckor. Hoppas du slipper det med, minns inte vad dom sa om hur länge man skulle ha behövt jobba men vet att en kompis till mig får göra det och hon har inte jobbat så överdrivet mycket.

Men måste göra praktik i omvårdnad som jag ska läsa efter nyår sen, på lasarettet. Men det ska bli roligt!



Aa ja det låter mer mänskligt, fattar inte hur du orkade plugga i det tempot du gjorde i somras. Jag jobbar 75 och läser en kurs i taget och har nog det med. :)



Aa ja den boken lånar jag gärna, har inte läst den än! :) Har ju vård och omsorgsboken nu, ifall du vill låna den sen. Är klar i slutet på december. :)



Söt Signe är, hon är så stor! Är fortfarande fascinerad över att hon kan och förstår så himla mycket, Love kan en hel del han med men verkligen inte lika mycket som hon. :)

2010-11-10 @ 09:06:41
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0