Signes senaste nytt

Måste bara berätta vad Mathias fick höra av fröknarna på förskolan när han hämtade Signe i onsdags. De hade läst en bok som handlade om en bäver som gör illa fingret. Signe var mycket bekymrad över detta och sa aj aj aj gång på gång och pekade på sitt finger. Hon pratade om bäverns finger hela dagen på förskolan och hela kvällen när hon kom hem. Frågade henne nyss om var bävern gjorde illa sig och då såg hon mycket bekymrad ut och pekade på sitt finger och sa där. Empati.

Jag börjar tröttna på frågan ”va e de?” då ungen vet vad det är vid det här laget. Jag har nu börjar kräva svar av henne i stället. Nu på morgonen när vi som vanligt drack mitt morgon te tillsammans frågade jag henne vad är det och pekade på koppen, te sa Signe. Sedan pekade jag på hennes nästa och Signe sa näsa, fick henne även att säga mun när jag pekade på hennes mun.

Här om morgonen när vi alla tre satt i soffan lagom pigga sådär klockan sex sa Signe plötsligt ”titta nu regnar det” klart och tydligt (lilla ljugerskan för det gjorde det inte alls). Även Mathias hörde att det var det hon sa. Förmodligen bara slump att hennes ljud blev just de orden, övar prat.


Kommentarer
Postat av: Karin

Duktiga tjejen =) Pöss på er

2010-11-08 @ 13:19:51
URL: http://onelifetolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0