Stockholm-.......?

För några veckor sedan bjöd jag och Mathias in oss själva på Karin och Tomas planerade kryssning. I lördags åkte vi Stockholm-Åbo… om nu destinationen av sådana kryssningar ens är värda att nämna då Finland hälsades med sovande ignorans nerbäddade i våra hytter. Alla andra sov utom jag som låg och lyssnade på kaptenens olika meddelande om säkerhetsrutiner, städning samt person och konferens upprop.

Jag, som var nykter, iakttog med förfärad fascination vad Svensson menar med avkoppling.  

När klockan passerat två undrade Mathias mycket fundersamt hur de kunde tillåta att det var så mycket Mariehamn i terminalen som helt plötsligt dykt upp utanför fönstret. Vi andra förstod, efter att ha tittat efter, att han tyckte att det var dåligt skottat då hela terminalen var full med snö. Straxt efter det tyckte jag att det var dags för oss att gå och lägga oss…

Tack Karin och Tomas för en riktigt kul resa!










Kommentarer
Postat av: Karin

haha, klockrena kort =) Roligt va det. Men denna vecka har inte varit skoj. Vi får höra om en tur sen nån gång när du kan dricka ;) Pöss

2010-12-02 @ 16:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0