Socialt?

Totalvägran följd av isolation som mer och mer övertygade om att det är ett måste… facebook är ett måste! Straxt efter att jag loggat in på mitt nyskapade facebook-konto insåg jag att det var där alla människor var. Jag som börjat undra över den allt mer tystnande omvärldens brist på kommunikation. Det är här alla slött hänger och får information om vänner och folk de knappt kan kalla vänner utan att egentligen behöva varken bry sig eller anstränga sig. Det är på facebook som man anonymt kan snoka på folk man glömt att man var intresserad av och roat läsa deras reklamblad över sig själva. Straxt efter att jag öppnat mitt konto så började vänförfrågningar ramla in och plötsligt var jag en del av samhället igen. Nyfiket har jag snokat rätt på folk och uppdaterat mig utan att anstränga mig och utan att egentligen bry mig? Ja, nu är jag också fast för ärligt talat så är det sjukt beroendeframkallande att knappt behöva bry sig men ändå anses vara social.


Fick MVG på min osmoslaboration! Kanske ska uppdatera den informationen på facebook?


Kommentarer
Postat av: Janni

Ah, du trillade dit till sist...

Grattis till betyget!!! Kom du på nåt bra om potatisen alltså?



Kram!!!

2010-09-13 @ 15:29:19
Postat av: jeje

Wöw!

Grattis till det fina betyget, MVG jo jag tackar ja!

Men du... facebook, inte du också...

2010-09-13 @ 21:10:07
Postat av: Erica

Haha, ja visst är det kul att kunna snoka ohejdat på folk utan att de har en aning om det :)

2010-09-13 @ 21:14:47
Postat av: Berit

Men stort grattis till ditt MVG !! Va roligt och vad duktig du är. Kul att ni hittat in på facebook också. Kram

2010-09-15 @ 12:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0