39+0

Idag går magen in i vecka 40, 39+0, och har 6 beräknade dagar kvar. Vill att det ska starta NU! Blir lika besviken varige morgon när jag vaknar hemma utan värkar. De uttalade sammandragningar jag haft under större delen av graviditeten har lurat mig så länge att det känns som om jag redan gått över tiden. Försöker ställa in mig på att jag kommer gå över tiden. Uhhh är obekväm. Värst är det på eftermiddagarna efter att jag hämtat barnet eller rört mig av annan anledning. Då stramar det i huden på magen, känns som tusen nålar. Och jag är trött! Tröttheten har kommit den här veckan. Är trött i hela kroppen och vill bara ligga i sängen och få vara ifred. Lättare sagt än gjort då Signes egna ord är ”jätte jätte tråkigt!”. Och så har kommentarerna börjat hagla in från alla håll. Nu har grannar börjat skrika efter mig på gården och dagisfröknar från andra avdelningar komma fram och kommentera magen. Börjar nå stadiet då jag inte känner för att visa mig ute längre. Gömmer mig hemma så mycket som möjligt.

Gnälligt inlägg men det är vad tjockisen har att bjuda på!


Kommentarer
Postat av: Berit

Stackare, hoppas verkligen att barnet tittar ut snart. Kommer ihåg hur jobbigt det var med alla kommentarer och glada tillrop de sista veckorna.

Men knip i alla fall till lördag kväll för jag åker på Ålandskryss idag !

(Glömde min sjal hos din mor i helgen, kan du be att hon tar med din till stan vid tillfälle)

Kram till dig och lilla Signe

2011-04-29 @ 09:41:29
Postat av: lovisa

Godmorgon:)

2011-04-29 @ 10:28:20
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Emma

å snart är de över...tänker på dig!

2011-04-29 @ 15:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0