Förskola, illvrål och snödroppar

 
Signe kollar in första blommorna för året. Fina! konstaterade hon.

Idag har Signe och jag varit på Nicos öppna. Där träffade vi Emma och hennes Tilde samt en dagiskompis till Signe. Signe pussades glatt med sin dagiskompis. Kul att se dem leka tillsammans, syntes att de kände varandra.

Men trots Tilde och dagiskompis var inte Signe riktigt sitt vanliga jag, lite småsur och tvär. När vi skulle gå bröt Signe ihop totalt och illvrålade så mycket att det slog över till hysteri. Hon slog som en arg ål när jag stoppade ner henne i vagnen. Kläder skulle hon inte ha, det hade hon bestämt sig för! Under vägen hem fortsatte hon skrika hysteriskt samtidigt som hon tog av sig mössa, vantar, halsduk, halva overallen och en stövel. Jag gick med bestämda steg och utan att säga ett ord med mitt, för årstiden, halvnakna barn tjutande i vagnen. Väl hemma blev hon på bättre humör och just nu är hon lika glad som hon brukar vara. Vet inte vad hon fick för sig.

Lite roligare Signe nytt är att hon lärt sig fågelsorten skata, övriga kråkfåglar blir bara kråka får jobba på att lära henne kaja också. Hon vet tydligen mer än Mathias (när det kommer till blommor) för hon sa ”titta, snödroppar!” idag när vi var utanför öppna förskolan.

 
Signes konst.

Kommentarer
Postat av: Erica

Haha, när du ändå är igång med att lära Signe olika fågelsorter kanske du också borde sätta Mathias i hårdträning när det gäller blommor ;)

2011-04-01 @ 17:44:10
Postat av: Tomas

Hektor kan vara precis likadan, helt hysteriska attacker ibland utan någon direkt märkbar orsak... =/

2011-04-02 @ 20:53:55
URL: http://pexo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0