Snorig papegoja

Idag är Signe hemma från dagis. Hon är förkyld. Jag mår inte heller bra och det är en utmaning att hålla humöret uppe när Signes går som en bergodalbana med djupa sura dalar. Kommer inte göra många knop i dag. Sattsar på att vara hemma och kurera oss inför helgen. Vi vill inte ha med oss förkylningen till Läppe!

Signes egna kommentarer om förkylningen är ”Signe sjuk i pannan”, ”Signe feber, inte bra, synd om Signe!” och ”Signe obekväm i näsan”. (lätt att förstå vem hon lärt sig ordet obekväm av).

Och ja, hon benämner sig själv i tredje person… det är mitt och Mathias fel då det hela började som ett sätt att lära henne vad hon och vi heter. Nu vet hon det och vi fortsätter i alla fall att prata om oss själva i tredje person. Gulligt när barnet gör det, inte fullt lika gulligt när vi gör det.

Signe är en papegoja som upprepar allt hon hör. Dessutom förstår hon ALLT. Mycket mer än vad jag ännu vant mig vid. Beskrev för Mathias hur Signe varit på mig hela kvällen och använde ordet kladda. Jag var inte sur och sa det inte med elakhet i rösten men Signe hörde och kröp upp i mitt knä och upprepade allt jag sagt samtidigt som hon tog på mig och sa kladda kladda. Fick väldigt dåligt samvete, vill inte såra hennes små känslor.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja vi hade en super bra dag, önskar att det var lite mindre backigt bara.. Haha. Ni kanske skulle åka dit så får du gå i alla backar upp och ner hela tiden så kanske bebisen kommer ut. ;)

Verkligen inte långt kvar nu. :D

2011-04-22 @ 08:29:02
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0