Tjuvkik på larven

Igår var jag hos BM. Den barnmorska jag brukar ha var sjuk och jag fick träffa en annan. Besöket blev kortare än vanligt men jag fick tjuvkika på larven. De brukar vara väldigt snåla med ultraljud men denna äldre och egentligen pensionerade barnmorskan hämtade in ultraljudsapparaten för att ta reda på hur ungen ligger. Visade sig att den har huvudet nedåt, inte fixerad utan ligger på tvären i magen. Ingen fara att den inte är fixerad… så länge den inte får för sig att snurra runt! Såg inte så mycket mer än suddiga ringar på skärmen. Kände igen huvudet men mer än det kunde jag inte se vad det föreställde. Men det var mysigt att få titta lite i alla fall.

Hjärtljuden låg på 136. Magens sf-mått ligger fortfarande på 35 cm som förra gången. Har alltså inte växt något men jag har gått upp något kilo sedan förra besöket och väger nu 76,5 kilo. Blodtrycket var bra men mins inte vad det låg på.

Har varit vaken till och från hela natten med små svaga svaga värkar. De gick dock över när jag ändrade ställning så betyder säkert inget mer än att jag är obekväm.

Idag har magen 8 planerade dagar kvar innan det hunnit bli den 5 maj och det är meningen att den ska komma ut.


Kommentarer
Postat av: Erica

oh det är så spännande, hoppas bebben kommer snart :) synd bara att jag måste vänta mer än en månad på att få träffa er

2011-04-27 @ 15:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0