Festdagar?



Dagen har spenderats på stan i karnevalsanda. Min far bjöd på lunch och fika och skämde bort barnen med presenter, Manfred med en larv och Signe med en ballong.

Vi hade promotat karusellerna sedan dagen innan men när biljetten väl var inhandlad av Berit blev plötsligt den tidigare roliga karusellen läskig. Signe vägrade åkta trotts trug och biljetten gavs bort till ett annat äldre och mindre trött barn.


Så härser man ut när man vägrar åka karusell...

Just nu är jag trött efter att ha nattat ett trött barn och är sur för att jag är trött och måste natta trötta sura barn. Känns orättvist (väldigt moget jag vet) att Mathias just nu är nere på stan med sina kompisar och sitter på någon restaurang… där det går att beställa in något… Hjälper föga att tänka på att det kan jag också göra om några månader. Några månader känns nämligen som lång tid när de kommande efterträder redan passerade månaders avsaknad av fest. Som sagt moget tänk jag vet.


Du och jag Manfred... och nya larven som var en hitt...


Kommentarer
Postat av: emma

har också natta barn och sitter själv hemma pappan är ute och gör stan:)

2011-08-06 @ 21:47:03
Postat av: Johanna

Har med nattat stort barn och ammat litet barn för sjuttioelfte gången, har visserligen ingen sambo som gör stan men surar lite för att i princip ALLA jag känner gjorde stan igår eller idag. Inte för att jag egentligen har någon lust men är väl det att även om man vill så kan man inte, och förr så festade jag alltid på karnevalen. Sjukt roligt när alla i hela stan är ute och stämningen är på topp.. Hör festligheterna ända hem nu och jaa, lite surt är det allt, inte så moget det heller! :)



Vi får ta en kväll på FIKA, rockbarnen eller nåt sånt när de små gullungarna slutat amma! :)

2011-08-06 @ 22:29:22
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Karin

Älskar er!!! Så fina ni är =) Pöss

2011-08-09 @ 12:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0