Modernt kladd/konst?


Signes oljemålning.

Första hade jag tänkt låta den torka innan hon fick fortsätta måla men ändrade mig efter att hon sa att hon ville måla mer. Färgerna har geggats runt vid flera olika tillfällen och nu anser jag att den är klar. Misstänker att hon inte själv kommer komma fram till en slutpunkt så där klev jag in.

Att måla med Signe har varit som att måla med en chimpans. Stort intresse i 1 min. Sedan kastar hon ifrån sig penseln och deklarerar att hon är klar. Lagom som jag tvättat penslarna vill hon måla igen.

Att se chimpansen Signe måla med sin ohämmade självsäkerhet har varit väldigt inspirerande. Önskar att jag själv vågade som hon.   

Vi har en påbörjad målning i akryl. Mer snabbtorkande och lättthanterlig färg. Efter den är klar blir det nog vattenfärg en tid framöver...

Kommentarer
Postat av: emma

kan ju börja ställa ut....

2011-08-18 @ 18:32:16
Postat av: Johanna

Jätte fint ju, borde måla mer med Love.. Men får krupp på att han målar en sekund på pappret, sen på hela sig, sen lite på pappret. Tröttnar och sen vill måla igen. Och där var min tåladomsgräns sprängd för dagen.. Men får nog testa snart igen!

2011-08-18 @ 23:00:20
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0