Olja på duk


Signes oljemålning.

Var övertygad om att jag köpt akrylfärg så övertygad att jag knappt reflekterade över hur annorlunda den betedde sig. Var inte fören jag skulle tvätta penslar och färgen inte löste sig i vatten som jag läste på tuberna. Olja stod det på dem… Så Signe målar med olja på duk, i oömma kläder ute på gräsmattan. Nu är första grunden lagd, hon ska få fortsätta med den när oljan blivit torr på ytan.

Lyckades begränsa kladdet ganska bra men på något sätt fick hon färg i håret så fick plocka fram saxen…

Kommentarer
Postat av: Karin

Va fint, signe =)Jag vill ha nästa tavla =) Såg du (amanda) "repotaget"/dokumentären om 4-åringen som gjort sig världskänd genom hennes speciella tavlor. Men sen började man ana att det kanske var hennes far som gjorde dom. Tragiskt men hon gjorde fina målningar också.

Pöss

2011-08-16 @ 11:56:39
URL: http://onelifetolive.blogg.se/
Postat av: Karin

Just därför som jag vill ha en tavla innan hennes kariär startar så man kan sälja den dyrt sen ;) hehe. Nä, aldrig att jag skulle sälja den =) Pöss

2011-08-17 @ 11:05:13
URL: http://onelifetolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0