Andra praktikveckan

Nu är jag inne på min andra praktikvecka. Önskar att jag kunde säga att jag har full koll på läget men det har jag inte. Allt är så totalt annorlunda än äldrevården. Bara alla de olika termer och förkortningar som används så naturligt av undersköterskor, sjuksköterskor och läkare är (för det mesta) totalt främmade för mig.

Idag har jag mest tagit glukosprover. Så många att patienterna håller sig om fingertopparna när de ser mig.

I morgon ska jag, under vägledning, spola ett PVC-drän.

Har haft en massa sammandragningar hela dagen. Inget som gör ont men det tvingar ned mitt tempo. Men är fast beslutsam att ta mig igenom praktiken. När den är klar ska jag sova! och vägra röra mig på minst en vecka… efter det ska jag förhoppningsvis börja läsa en ny kurs…

Bjuder på en bild som inte har något med texten att göra då jag saknar relevanta kort men har en fin man att visa upp.



Passar på att ge Demon Seed lite gratisreklam och lägger in en länk till deras Myspace.
http://www.myspace.com/demonseamen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0