Blandat om barnet, mig och bebis

Igår ringde dagis och Mathias fick åka och hämta hem Signe som hade ont i magen. Hon är så trög i magen och håller sig tills hon får ont. Blev en akuttid hos läkare. Mathias hämtade upp mig från praktiken inför läkarbesöket. Signe var väldigt hängig och inte sitt vanliga glada jag. Bättre blev inte humöret av läkarbesöket trotts att läkaren inte rörde henne. Hon satt fast på mig och sa åt mig att krama henne. Vi kom hem igen med laxerande klyks och en massa skrik och tvångshållning senare var ungen laxerad och på rikligt bra humör. Jag frågade hur det kändes i magen ”bra” svarade Signe och log. Idag är hon på dagis som vanligt. Vidare utredning ska göras varför hon är så hård i magen.

Idag är jag hemma från praktiken. Är genomförkyld. Hade två dagar kvar men har pratat med min lärare som säger att jag inte behöver komplettera tiden. Jag är alltså klar med praktiken och ska invänta betygssamtal. Känns så skönt att veta att jag är klar då jag tvivlande på att jag skulle orka med de långa dagarna. Har gjort mitt bästa och fått fin utvärdering av min handledare. Har varit kul och väldigt lärorikt. Har fått se massor med saker och fått göra mycket själv som jag tidigare inte gjort.

Nu är bebisapan i magen 28 hela veckor och vi går in i vecka 29. Det är, beräknat, 83 dagar kvar av graviditeten. Magen känns enorm och jag räknar bara ner till maj.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Skönt att du är klar och har grejat praktiken! Jag är med genomförkyld eller det har rättare sagt övergått i bihåleinflammation, mindre roligt! Men det går väl över någon gång, hoppas du håller dig till att vara förkyld bara. :)

Du ligger 10,5 veckor före mig i graviditeten, det är helt ok att byta annars. Känns som att det är en hel evighet till juli, suck. :)



Hoppas Signes mage blir bättre, inte roligt att ha ont och vara hård i magen. :/

2011-02-11 @ 22:07:16
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Anonym

en bebisapa, en signesnigel och en amandapanda, ni har snart ett komplett zoo hemma hos er, hihi :)

2011-02-12 @ 09:51:45
Postat av: Johanna

Tack, liten är den men den hinner nog växa ikapp den med! :)

Ja tror också det är lättare att få det när man är gravid, vet att jag var täppt hela tiden när jag väntade Love. Mindre roligt, släppte konstigt nog direkt när han kom ut. Kroppen beter sig konstigt när man är gravid, haha!



Hoppas Signe klarar sig, här är det Love som började och smittade både mig och Rickard. Väljer att skylla på alla dagisbaciller!

2011-02-12 @ 10:00:22
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0