MVG, uppvaktning & MVC

Nyss avslutat betygssamtal med min lärare i Omvårdnad. Fick MVG!
Jätteglad och känns så skönt att vara klar med kursen. Bara två kurser kvar till undersköterska. Nu är pluggplanen att försöka hinna läsa en kurs till, vara föräldraledigt med bebisapan och sedan läsa sista kursen så snart det går att lämna bebis med sin far.



Kände mig väldigt uppvaktad igår av Mathias som kom hem med rosor, ingredienser till min favoriträtt och en romantisk komedi som vi såg på kvällen. Själv uppvaktade jag honom med tårta och lärde barnet att säga grattis hjärtans dag, något hon dock vägrade säga högt utan viskade.

Idag var jag på rutinbesök på MVC. Alla mätningar, prover och ljud såg bra ut. Bebisens hjärtljud låg på 132, sf mått var 28 cm. Jag är i vecka 28+4 idag. Nästa besök är om en månad.


Kommentarer
Postat av: Erica

Oh vilka tjusiga blomster du fått och grattis till betyget:)Saknar er massor, när ska ni komma och hälsa på mig? snart hoppas jag :)

2011-02-15 @ 19:11:44
Postat av: Johanna

Grattis till betyget, bra jobbat! Mysigt med uppvakning, jag fick inget men vi var sjuka båda två så kom överens att fira en annan dag istället. :)

Skönt att allt såg bra ut hos bm, om man ska gå efter hjärtljudet verkar det vara en kille. Love låg mellan 134-146 varje gång, 142 jätte många gånger konstigt nog. :) Spekulera är alltid roligt. :D

2011-02-15 @ 20:46:39
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Berit

Vad roligt Amanda, jättegrattis till det fina betyget ! Kram i efterskott till hela familjen på Alla hjärtans dag.

2011-02-16 @ 12:41:56
Postat av: Johanna

Vi har nog bestämt att vi ska ta reda på vad det är, om det går att se. Är jätte nyfiken, på måndag kl 16 är det dags för ultraljud. :D

Tror att vi har en killnamn, egentligen ett helt otippat som jag aldrig trott förr men vi gillar det båda, det är ett svenskt klassiskt namn och funkar med Love. Men killnamn är knepigt som bara den!

Fast jag är övertygad att det är en tjej så då har vi inga problem alls.

Ska fundera lite vad för killnamn som passar med Signe, återkommer!

2011-02-16 @ 20:59:04
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hittade en blogg med massa gratismönster på söta virkfigurer; http://garngalning.blogspot.com/

Kändes som att det var lite din grej. Jag måste nog fråga om min mamma har några virknålar kvar, är så sugen på att lära mig virka en massa söta små djur. http://www.madebyyou.se/w_/s_session_3057/ff78541d9a78473494fc61b31211fbe9_PMePdkXxo0g/articleid/20/type/articleinfopage/Default.aspx Blev helt kär i den söta giraffen men lär ta hundra år innan jag blir så bra, haha.

2011-02-16 @ 21:35:07
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0