Valsång

Nu har vi 66 (planerade) dagar kvar av graviditeten. Magen är i vecka 30+3, alltså vecka 31.

”Oj, vad stor du är!!!” Viken mage!” ”Jaha, är det SÅ långt kvar. Du som är SÅ stor!”. Väldigt intressant att det plötsligt blir helt oki att kommentera någon annans, ibland helt okända, persons utseende. Vet att jag är gravid och att min fetma är högst tillfällig och helt koncentrerad till magen men det är fruktansvärt jobbigt med dessa kommentarer. Dock så är inte alla kommentarer jobbiga och gråtframkallande utan det är de som det ligger en så tydlig värdering bakom… aja… kan kanske skylla min känslighet på hormoner men det är inte roligt och värre kommer det bli. Minns slutet av graviditeten med Signe då jag tydligen också var kollosalt enorm enligt alla människor och hur detta framkallade våldsamma gråtattacker. Är nog snart där igen.  

Senaste kommentaren om magen var att den såg ut att ha sjunkit. Kan kanske vara så…  

 

Känner mig generös och bjuder på magbild från dagen...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Fina magen! Du är jätte fin!



Jag är less på kommenterar åt andra hållet, "men det syns ju inget än" och så blir de helt chockade när jag säger att jag är i vecka 20.. Har nog hört att det inte syns något än tusen gånger senaste veckorna. :P

Fast magen börjar komma nu mer och mer och har ju ett bra tag kvar på mig att bli gigantisk! :)

2011-02-28 @ 21:27:53
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Emma

De har jag med hört ett bra tag nu det är inget roligt. Strunta i alla kommentarer. Du är jättefin! kram

2011-03-01 @ 12:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0