"mannen! jag har bajsat"


Mathias får puss på pannan.

Dagen började med något så spännande som tvättstuga. När den äntligen var klar gick vi en sväng på stan med en sovande Signe i vagnen. Inhandlade lite kläder åt barnet, två par jeans och två par strumpbyxor.

Signe har haft en bra matdag då hon, hitintills, druckit två flaskor välling, ätit ett och ett halvt ägg och delar av en portion falukorv och potatismos. Hon har även frossat i godis och chips i ett ögonblick av dåligt föräldraskap... men lika glad var barnet för det…

Jag tog mig halvvägs till stan innan det var riktigt jobbigt att gå på grund av sammandragningar. Stannade på öster och åt lunch innan vi gick vidare. Lyckades dock hasa mig runt på stan och hela vägen hem igen. Tycker att jag har en helt enorm mage för att vara 23 hela veckor men om jag gemför med graviditeten med Signe så väger jag exakt lika mycket, 70 kilo.


Signe gör som sin pappa som i brist på samma energi lagt sig på golvet i hennes rum med mjukdjur som kudde.

Signe kallar Mathias för pappan eller mannen och har börjat könsbestämma alla i sin omgivning. Mathias uppmuntrar dock att hon även kallar honom för kungen... En Signe mening är "mannen! jag har bajsat".

Kommentarer
Postat av: Karin

haha, vilken klockren mening =) Fina kort på far och dotter. Längtar efter er! Pöss

2011-01-12 @ 10:50:30
URL: http://onelifetolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0