MVC och mage i 24+2

I torsdags var jag på MVC för ett rutinbesök hos barnmorskan. Fick lyssna på bebisapans hjärtslag och tog olika prover. Allt såg bra ut förutom att jag tydligen har låga värden på mina järndepåer. Barnmorskan sa att det inte var någon fara med de sammandragningar jag har så länge de inte gör ont eller inte går över. Uppmanad att ta det lugnt och inte överanstränga mig.

Bebisen är nu 24 hela veckor. Jag har 109 dagar kvar, av 280, innan bebis kommer. Just nu vill jag bara snabbspola till maj samtidigt som jag blir lite stressad när jag tänker på allt vi måste/jag vill göra innan maj.

 
Första bilden är på magen med Signe 24 hela veckor och andra bilden är på magen den här gången lika långt gången.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jätte fin mage! Min börjar synas nu när jag kan äta igen! Akupunkturen i torsdags hjälpte nog och sen gav jag mig fan på inte behöva bli inlagd igen. Kan inte ens beskriva hur skönt det är att slippa kräkas och må illa hela tiden, hoppas det håller i sig för om det kommer ett bakslag nu kommer jag bli tokig!



Badkritor köpte jag på Maxi för 49 kr häromdagen, fanns bland leksakerna där. Skit kul, man kan rita på kakel och badkar och sen bara spola bort det. Jag och Love lekte hur länge som helst med det, hihi. Har sett det på flera ställen, på nätet med. Har tänkt köpa det förr men inte blivit av, men rekommenderas verkligen, det är liksom bara att kladda på! :D

2011-01-16 @ 11:36:43
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad var hjärtjuden förresten, högt, låg eller mitt emellan? Nyfiken som jag är! :D

Om du har lust ses jag gärna någon dag, med eller utan barn. :) Vore kul om Love och Signe lekte ihop, de har ju nästan aldrig setts förutom på öppna vilket känns som det var ett annat liv nästan. ;)

2011-01-17 @ 11:21:38
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Erica

Viken underbart vacker tjockis :)

2011-01-17 @ 13:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0