Plåster, precis som bävern!


Signe visar sitt plåster

Nu har livet börjat återfinna sig här hemma efter den ena rysligheten efter den andra. Vi har haft tvättstuga torsdag, fredag och söndag med jättetvättar varige gång. Har tvättat allt som sitter löst i hela lägenheten. Kräksjuka, ett ord vars ryslighet inte behöver närmare förklaring.

Signe insjuknade först för att sedan smitta ned mig. Min ryslighet bestod främst av smärta i magen som närmade sig min gräns för vad jag klarar av. Hemskt!

Idag har vi varit på vårdcentral för att visa upp vår lilla sjukling till dotter. Var orolig över hennes mage men docktorn klämde, tittade, lyssnade och avslutade med att ta blodprov. Ingen större fara med Signe och ordinationen består av vatten.

Under stort tjut blev Signe stucken i fingret. Men hon blev tyst när hon tittade ned på sitt finger och såg ett plåster. Ett plåster precis som en bäver får efter att ha stuckit sig på fingret i en bok hon läst. Signe har sedan pratat om bävern och om plåstret sedan vi kom därifrån.

Just nu lagar resistenta Mathias mat åt sin sjukliga familj. Super immunförsvar som stått emot denna kräkfest.


Signe och Mathias på vårdcentralen


Kommentarer
Postat av: Karin

Fina Signe. Jag hoppas som sagt att ni är på bättringsvägen nu =) Pöss o kram

2011-01-24 @ 05:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0