Praktik



Nu är jag inne i den första praktikveckan. Har praktik på sjukhuset. Att jobba på sjukhuset är en helt ny arbetsmiljö för mig och jag känner mig som en total nybörjare. Helt olikt arbetet i hemtjänsten. Här är sjukvård största biten och inte omvårdnad. Jag har fått ta blodtryck, puls, syremätning, glukosprov och temp. Blodsockerprov har jag tagit förut men apparaterna ser annorlunda ut än de som privatpersoner använder så även det känns nytt. Dessutom har jag fått byta spoldropp och alltså handskas med dropppåsens påfyllning och tömning.

Teorin från böckerna visar sin relevans och det är väldigt roligt att få göra/se det jag läst om. Intressant och lärorikt! Önskar dock att jag slapp vara så trött och känna mig klumpig med min mage. Är helt slut redan men jag ska klara dessa veckor!


I något infall av hybris försökte jag först kränga på mig ett par byxor anpassade för 70-80 kilo. Insåg snabbt att det inte gick. Fick bli byxor anpassade för 90-100 kilo i stället. Stora magen döljs ganska bra i de byxorna.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Fan vad snygg du är, är lite bitter för att jag inte fick ha såna kläder och springa runt och lära mig massa nya spännande saker. Men får göra det nästa vår istället, då kanske man är piggare och definitivt inte gravid. :)

Ses imorgon! :D

2011-01-27 @ 13:45:32
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Emma

Jätte fin magen ser liten ut i kläderna...vilken avdelning blev det? vore kul att ses...

2011-01-27 @ 18:17:09
Postat av: Erica

Tjusig du är i din uniform :)

2011-01-27 @ 23:09:48
Postat av: Janni

Instämmer med föregående talare, supersnygg!!! <3

2011-01-28 @ 19:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0