Internet!!!

Tillbaka igen efter frånvaro från blogg. Vi har äntligen internet igen efter en och en halv månads surftorka. Visade sig att vi flyttat ut på landet och in i en radioskugga men nu är vi uppkopplade igen. Undertiden i radioskugga slogs vi om sengångar surf i miniformat från Mathias Iphone. Telefonen var en ensam länk till yttervärlden då vi saknar tidning och aldrig får höra några nyheter utan upplever nyhetsinformationen som en stumfilm ackompanjerad av Signes pladder.

Jag ser på den påtvingade isoleringen som en befriande semester från bloggen. Hade nog inte skrivit mycket även om jag kunnat. Barnen (läs barnet och med barnet menar jag Signe) håller oss sysselsatta.

Frånvaron från bloggen har gett mig skrivkramp. Så för att bryta tystnaden och krampen kör jag en kort sammanfattning av tiden efter flytten.

Vi har alltså flyttat från lägenheten i Stenkulla och till huset i Bergshammar. Vi trivs och barnet beter sig som en kalv på grönbete. Vi kunde inte ha det bättre!

Signe har reducerat sin blöjanvändning till enbart bil och nattblöja. Hon går på toaletten och springer och små skvätter på gräsmattan. Alltid halvnaken och lycklig. Lillskvättan kallar vi henne för.

Manfred bärs omkring i bebyskyddet. Skriker lite men pratar mycket när vi har tid att titta och prata med honom. Han kan sova 5 timmar sammanhängande sömn om nätterna och gurglar glatt åt mig på morgonen. Han är min lilla älskling!

Signe leker med grannbarnen och härjar loss. Matvägrar som vanligt, lillspetan.

Senaste husprojektet har varit luftvärmepump som vi, efter att ha flyttat omkring den, satt på plats i hallen. Jag renoverar just nu klädkammaren och spackar och målar om dagarna.

Med internet tillbaka ska jag försöka hålla bloggen lite mer uppdaterad….. Skriver mer vid nästa glugg i tillvaron.



Bilder på Singeleduttan i vår trädgård mitt i maskroseodlingen.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Härligt att du är tillbaka! Saknat dina små inlägg. Härligt att ni trivs bra, måste komma ut och hälsa på när Lillbebisen väl kommit sen! Härliga bilder på Signe och knepigt att hon matvägrar fortfarande.

Hoppas bebisen bestämmer sig för att det är dags för kläckning typ nu, men verkar inte så riktigt..

2011-07-21 @ 10:09:02
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: VeronicaoLilja

Kul att du är tillbaka!

Jag vill oxå flytta till Bergshammar men Jonas är svårövertalad, han tycker det är för långt helt plötsligt;) Men husjakten fortsätter!

Det är så skönt när blöjan är väck, dock är alla Liljas byxor helt plötsligt för stora så nu är det klänning som gäller:)

Ha det så bra! Kram

2011-07-21 @ 10:44:10
Postat av: Bodypalalce

Hej kommentera minst 3 inlägg i min blogg för att peppa tjejerna och killarna som är med. Gillar jag din blogg så får du en länkning bland "bra bloggar" . Jag har 800-1000 besök/dag =)



Mvh Bodypalace - en blogg där alla är fina & unika

2011-07-21 @ 10:55:41
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0