...

Idag går magen in i vecka 32 (31+0).

De senaste dagarna har mina sammandragningar börjat göra lite små ont. Ingen smärta men helt klart små ont. Hela onsdagen var obekväm med ilningar och obehag. Började känna mig mer och mer övertygad om att bebisen var på g ut, om inte nu så väldigt snart. Ringde förlossningen (enda stället där folk svarar i tele) och fick komma upp på kontroll. Besöket tog en halv evighet och det konstaterades (efter CTG-kurva, undersökning samt provtagningar) att det är normala sammandragningar. Bebisen är alltså inte på g ut nu och jag kan lugna mina stackars nerver.

Bebisen var väldigt vaken under tiden jag låg med CTG och hela magen hoppade.

Här hemma har jag, motvilligt, ställt mig på vågen som visade 73,5 kilo vilket bara är ett halvt kilo mer än i samma vecka då jag väntade Signe.

Idag åkter jag och Signe till Karin i Södertälje. Ska bli världigt roligt att träffas ordentligt och alla tre då även Jeje kommer samt att Signe och Hektor kommer få leka med varandra. Roligt! Och spännande för Signe som ska få åka tåg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0