Helt hysteriskt!

Igår var fotografen här och tog kort. Jag hade varit uppe och i full gång sedan klockan 06.00 och städade/plockade undan fram till att han kom klockan 08.00. Signe snurrade omkring runt mina fötter och hade åsikter om ommöbleringarna. Fotografen smällde snabbt upp sina saker och började fota. Min idé var att gå efter och fundera över hur bilderna skulle tas och vilka saker som skulle vara med. Så blev det inte. Det ringde på dörren ytterligare en gång och in kom mäklaren och började ställa mig en massa frågor. Signe snurrade omkring som en osalig ande och var orolig över att alla hennes saker barns omkring och gömdes… kan säga att jag kände likadant. Jag stod där i mitten av allt fokus, bombarderad av frågor från två håll samt åsikter av Signe, samtidigt som två okända män bar omkring på allt vi äger och har. Kände hur jag började gå i tre delar. Kan ärligt säga att jag aldrig varit så stressad i hela mitt liv! Foton togs, noteringar gjordes och med barnet på höften vinkade vi av fotograf och mäklare. Har ingen aning hur korten blev och tvivlar att mäklaren fick den informationen som han behövde. Kvar hemma stod jag och Signe i en röra av saker både högt och lågt. Vet fortfarande inte var jag har hälften av alla saker då de är undanstoppade på de mest otippade ställen. ”Mamma gråter” pep Signe fram, stackars liten som försökte trösta mig. Upprört tog jag mitt storögda barn och stoppade ner henne i vagnen och rullade iväg till öppna förskolan. Där mötte vi upp Emma och hennes Tilde. Tur att jag trotsade min känsla av att vilja gräva ned mig och följde planen att gå till öppna. Dagen blev tillsist bra trotts sin hysteriska inledning.

 
Bilder på prinsessorna Signe och Tilde när vi var på öppna.


Signes första skolfotobild. Låg innanför dörren när vi kom hem.


Kommentarer
Postat av: Karin

Fina Signe =) Pössar

2011-03-23 @ 18:09:43
URL: http://onelifetolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0