Övernattning i Enhörna

I väntan på tåget.

På fredagsmorgonen vinkade Mathias av mig och Signe på tågperrongen. Åkte utan vagn och Signe satt still i mitt knä hela resan. Karin mötte upp oss i Södertälje och vi åkte hem till henne där Jeje och Hektor väntade. Barnen kollade in varandra och Hektor fick visa alla sina leksaker för en nyfiken Signe som genast påstod att allt var hennes. Full fart mest hela tiden. Söta var de när de sprang omkring och höll varandra i handen. Signe klappade på en storögd Hektor och hämtade papper och torkade honom om munnen när hon ansåg att han behövde det.


Fina sysslingarna.

Vi stannade över natten och barnen vaknade om vart annat. Signe ville gå in till Hektor men på vägen mötte hon Tomas som kommit hem under natten varpå hon snabbt sprang tillbaka till mig och sa ”Signe rädd” och ”sova sängen” och så sov vi vidare till klockan sju.

På eftermiddagen var det dags att åka tåg igen och Signe klarade tålmodigt av även denna resa i mitt knä. Hon åt de två plättar Karin skickat med och var nöjd hela resan. Mathias hämtade upp två trötta tjejer på perrongen. Riktigt kul var det men så trött som jag var när jag kom hem var det länge sedan jag var senast. Somnade vid sju i soffan bredvid en utslagen Signe.


Signe på tåget på väg hem igen.

Kommentarer
Postat av: Moster Kia

Bullerbyn nästa! Grattis till nya bostaden! Ser jättemysigt ut och lekplats i området gör ju att Signe med lillasyster/lillebror kommer att få många kompisar att leka med! Kram från moster Kia till er alla!

Skrev på facebook men såg att där brukar du inte vara så ofta!

Passade på att titta på alla fina Signebilder. Kul att se Hektor också - har han blivit lockig?

2011-03-10 @ 07:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0