Panikstäda

Just nu panikstädas det här hemma. Har spenderat helgen med att sanera köket. Orkar bara hålla på korta stunder och har barnet hack i hälarna hela tiden. Signe klättrar på allt och vi har stått på samma stol, jag städandes och Signe botaniserandes bland olika köks/skafferiprodukter som jag sorterat.

Igår kändes allt ouppnåeligt och jag kände mig paralyserad av allt som måste göras med lägenheten innan visningen. Städa, slänga, sortera, förpacka och ställa i ordningen…. Höggravid! Ringde min mor som erbjöd sig att komma och hjälpa sin panikslagna dotter. Inger kommer alltså i morgon och det hela känns lite lugnare.

Skräck om förlossningen skulle starta och jag skulle vara tvungen att lämna över all kontroll till andra. Det vill säga Mathias och eventuella frivilliga. Skulle inte klara av att ligga på något sjukhus oförmögen att städa och packa!!!

Idag är sista dagen på en två veckors period som Demon Seed varit i studio och spelat in kommande skivan. Mathias har alltså inte varit hemma speciellt mycket (även då han varit hemma mer än vad jag trodde att han skulle vara). För mig ska det bli skönt att få vardag igen och ha honom hemma och kunna göra saker som måste göras.

Signe och jag tog en promenad ut till Brandholmen och Deep blue studio där de spelar in. Kul att höra sången läggas. Signe dansade och rockades loss ordentligt. Lilla hårdrockaren.
Så dumdristigt envist av mig att gå hela vägen fram och tillbaka, helt överansträngd och har massa sammandragningar. Signe sa ”Signe hjälpa mamma” och ”mamma trött!” på vägen hem och så försökte hon hjälpa till att knuffa vagnen när hon satt i den. Gulligt men inte så effektivt.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0