Pinvärkar

Idag går magen in i vecka 34 (33+0). Vi har 48 beräknade dagar kvar.

Lite magdrama utspelade sig natten från söndag till måndag. Hela kvällen hade jag sammandragningar, men de gjorde inte ont. Gick och la mig för att vakna klockan ett av att jag hade ont i ryggen. Väckte en förvirrad Mathias som upplyste mig om att jag gjorde honom nervös. Båda låg sedan vakna övertygade om att förlossningen skulle starta och med alla måsten surrande i huvudet. Hur att göra detta? Inget är klart, mitt uppe i flytt och var gör vi av Signe? Fick vänta minst 30 min innan det gick över och jag kunde somna om. Vaknade igen klockan tre med samma smärta i ryggen men även denna gång gick det över. Lyckades somna om och ingen unge har ramlat ut än så länge.

I tisdags var jag på rutinbesök på MVC och värden och hjärtljud såg bra ut (hjärtljud låg på 128). Gnällde naturligtvis om pinvärkarna och fick rådet att avvakta och ta alvedon om det kom tillbaka. Barnmorskan sa även att om bebisen kommer nu så är det ingen fara men det är klart att det blir besvärligt föra alla. Åka till Eskilstuna och stanna där i veckor själv med en liten liten människa. Men det finns heller inget som säger att den faktiskt är på väg redan nu utan jag kan lika gärna gå över tiden.  


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jobbigt med värkar sådär, hoppas bebis stannar inne en bra stund till! Var till bm igår och hjärtljudet låg på 136. :)

2011-03-18 @ 07:49:51
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0