Signes senaste nytt

Signe nytt är att hon börjar få lite små koll på färger… inte jättebra med det är på g. Hon har äntligen knäckt koden till att stoppa rätt form på kloss i rätt format hål. Framsteg. Hon kan även rabbla 12345689, hon glömmer systematiskt nummer 7.  

På tisdagsmorgonen vaknade Signe med ett ryck att sa, halvt i sömnen, ”måla bananer”. Mathias förstod inte vad hon menade men det var en bekännelse på hyss. Dagen innan hade hon smitit från mig på öppna förskolan och satt sig och målat en träpusselbit i form av en banan. Stort skratt från min sida, lät så kul.

I går var ”goda fen” det första hon sa.

Hon pratar så mycket att vi ständigt får en inblick i vad hon tänker på just då. I morse sa hon att ”Karin luktar bajs” som följdes av ”Karin snäll” och ”Karin fina barn”. Förmodar att hon syftade på att Karin luktade på båda barnen som var misstänkte undertiden Jeje kockade ägg… där av bajs… och ”Karin fina barn” för att Karin sa att Hektor och Signe var fina. Roliga lilla skitunge.

Hon överaskade också med att säga "Kalle Anka satt på en planka". Förstod inte vad hon pratade om, fick googla och såg att det var en barnramsa. Misstänker att Berit lärt henne detta?

Bild på en jättetrött och sur Signe som vägrat att sova på dagis och som inte fick sova här hemma. Hon ligger på golvet mellan soffbordet och soffan.


Kommentarer
Postat av: Karin

haha...jag vet inte hur jag ska tolka det där men väljer att det det som en positiv sak =) Vet ju iof inte om jag luktar bajs men har svårt att tro det ;) Hon är rolig hon =) Pössar

2011-03-10 @ 20:43:11
URL: http://onelifetolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0