11.05.11

Förlossningsberättelse för den som orkar läsa.

Redan på onsdagsmorgonen kände jag som mensvärk. Datumet 11.05.11 lät som början på ett bra personnummer och jag upplyste Mathias om att jag planerade att ha ungen ute det dygnet. Vid lunch ringde jag hem Mathias efter ett samtal med förlossningsavdelningen. Klockan 14.00 lämnade vi Signe hemma med Inger och åkte upp till sjukhuset, optimistiska som vi var hade vi med oss all BB-packning. Fick ta CTG-kurva och bli undersökt, öppen 3 cm. Kändes som ett nederlag med så få cm och vi blev ordinerade ”ut och gå och ät”. Åkte hem till Berit och la mig på hennes soffa, rörde mig inte och åt inget. Klockan 18.00 åkte vi upp igen för då stod jag inte ut! Vi blev upplysta att ”er kommer vi inte skicka hem fler gånger!” och fick frågan ” vill du ha lustgas?” Det ville jag!!! 18.30 var jag öppen 5 cm, 20.00 var jag öppen 7 cm och barnmorskan tog hål på hinnorna, 20.24 lyftes Manfred upp på min mage. Trodde aldrig att det skulle gå så fort som det gjorde! Riktigt nöjd med förlossningen!

Manfred mådde bra och det gjorde jag också först. Blev dock komplikation med att livmodern inte drog ihop sig som den ska. Blödde mycket med chock som följd. Ingen fick ta i mig! Fick tillslut morfin och det i kombination med hot om operation gjorde att de fick klämma på mig. Fick diverse dropp och två påsar blod. Vid 24.00 började jag bli mig själv igen och vi fick flytta från förlossningen till BB.

Manfred mådde bra hela tiden och åt och sov om vart annat. Jag mådde bra redan morgonen efter och var piggare än förväntat. Var uppe och gick lite och fick till och med på mig mina egna kläder. Mådde bättre efter den här förlossningen än efter förlossningen med Signe.

Idag, efter två nätter på BB, klädde vi på vårt barn och åkte hem. Vi är nu hemma med Signes underbara lillebror och jag mår bra.


Nils Manfred
3795 g
52 cm


Kommentarer
Postat av: Johanna

Klart man orkar läsa! Riktigt bra datum måste jag säga, min mamma har beställt våran bebis till 110711 så får se om det blir så. ;)

Skönt att förlossningen verkar ha gått bra och snabbt. Tråkigt att livmodern inte drog ihop sig som den skulle. :( Tur att du mådde/mår relativt bra ändå och fick åka hem rätt fort och att lillebror mår bra. Hoppas de närmaste dagarna går bra därhemma!

2011-05-13 @ 22:26:30
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Anja

Grattis!

2011-05-15 @ 17:42:26
URL: http://anjaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0