...

Vaknat ännu en morgon utan bebis. Har nog börjat med nedräkning förtidigt för även då det bara är tre planerade dagar kvar kan det ta över två veckor innan ungen kommer… Hur att stå ut i denna obekväma väntan?  

Signe och jag har nyss gått upp och väntar på att Inger ska komma hit och förbarma sig över oss. Måste få dagen att gå och orkar inte roa Signe själv. Ringde och pep i torsdags och mamma lovade att komma snarast vilket gjorde att jag kunnat se fram mot idag. Vet inte vad vi ska göra men det blir nog ut till lekplats med barnet. 

Signe filosoferar om bebisen: För det första är hon övertygad om att det är en lillebror och att han ska heta Sara. Det senaste hon sa om bebisen var när jag låg i paddställning i soffan och beklagade mig, då säger Signe ”bebis stora klor, riva mamma” och syftar på att bebisen river mig i magen. Hon pratar med bebisen och skrek på den att komma ut, ”bebis komma ut!” lät kul. Hon låtsas även ta bebisens näsa vilket är väldigt gulligt. Hon har refererat till den som Larven, hon borde inte lyssna på allt jag säger! Och så brukar hon räkna upp olika kroppsdelar som hon förmodar att bebisen har som ”bebis huvud, bebis hand”. Hon vet även den korrekta vägen ungen kommer ut vilket Mathias anser vara överkurs för en tvååring… hur den kom in har vi inte gått in på… sparar det till treårsdagen.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0