Inne på övertid

Inne på övertid och fortfarande ingen kläckning… och kan inte påstå att jag känner att det är på g heller. Hade lite känningar igår men det har jag haft många många gånger och som vanligt avstannade det innan det hann bli något.

Inger var här och hjälpte mig med Signe torsdag till fredag. Jag har ingen energi varken i kroppen eller till tålamod. Kort stubin. Väldigt skönt med avlastning. Nu är det helg och vi gav min trötta mor ledigt och Mathias är hemma så vi är två om barnet.

Ställde mig nyss på vågen och konstaterade, mycket nöjt, att den står på 77,5 kilo vilket är 2-3 kilo mindre än jag vägde när jag väntade Signe i samma vecka.



Mobilbild på Signe, från igår, tillsammans med nyköpt Saintpaulian. Mamma och jag tog en tur till Blomsterlandet där jag spanade och skaffade mig habegär. Har en lista på olika plantor jag kommer investera i så snart jag får tillträde till huset och har någonstans att gräva ned allt. Det är körsbärs och plommonträd samt magnolia och diverse rosor som ligger i topp på listan. Längtar!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Skönt att du inte gått upp mer denna gång, jag lever fortfarande på det hoppet jag!

Var ju rackarns att du skulle gå över denna gång med, hoppas verkligen bebisen bestämmer sig för att komma ut snart! Håller tummar och tår för det och säger inga mer stöttande ord eller så. Kan ju alltid glädja dig med att jag har 2,5 månad kvar att gå och bli stor och fet på i värmen. Jag kommer dessutom vara riktigt avis på dig som får mysa med liten bebis medans jag går runt i mitt eget svett och rinner bort. En bild som du kanske kan få lite glädje av i denna överburna stund. ;)

kram!

2011-05-08 @ 00:33:14
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0