6 månader



Det är inte lätt att vara lillebror till en Signe. Jag hade honom i mjukliften på golvet när jag diskade, när jag tittade till såg han ut såhär.

Idag, 11.11.11, blir Manfred 6 månader. Han är fortfarande en lugn liten kille med det är tydligt att åsikter börjar smyga sin in även hos honom. Han har mycket mer att säga numera och han blir jättarg om någon tar något ifrån honom. Med smakportioner går det inte alls, men han äter rån med smör på, majskrokar och igår sög han i sig 150 ml havrevälling. Vi har trugat med majsvälling tidigare men det var tydligen jätteäckligt. Signe är fortfarande lika stolt över sin bror och Manfred skrattar bara högt och hjärtligt om det är åt Signe. Åt oss ler han bara artigt när vi försöker göra oss till. Han kan vänd sig åt båda hållen och blir stadigare och stadigare men han sitter inte själv ännu, men vi övar på det.


Manfred äter majskrok.


Manfred hämtar syster på dagis.


Kommentarer
Postat av: Karin

Åhhh, min super duktiga och underbara lille gudson. Jag älskar dig!!! =) Tänk vad tiden går. Pössar

2011-11-11 @ 09:34:33
URL: http://onelifetolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0