Manfred/Signe nytt



Bilder från gårdagens besök på öppna förskolan.

Manfred nytt är att han fått 1 ny tand och nu har tre. I morgon gissar jag att han har 4 st för ännu en är nästan ute. Han har övat på att sitta och kan sitta själv under viss övervakning för han är lite framtung fortfarande. Manfred äter numera sina smakportioner gröt.

Signe nytt är att hon börjat äta bra och är hungrig och ber om mat. Känns väldigt ovant! Och att hon hoppar från allt, inget nytt i sig med gisses vad ungen hoppar långt, flygekorre!

Här om dagen lurade jag till mig att få klippa Signes tånaglar. Medan vi klippte berättade jag att det är nagelfeen som kommer och plockat upp alla bortklippta naglar från golvet när vi är klara. Signe lyssnar och funderat lite, sedan säger hon ”mamma, jag tror det är du som är nagelfeen.” Ungen är för smart för mig.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hihi vad söta dom är!

2011-11-22 @ 21:50:00
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0