Genusgympa och shopping

I dag har jag gått på ett Friskispass, mammagympa med inriktning komma tillbaka efter barnafödsel. Mammor som i en cirkel, runt sina spädgrisar, gör knipövingar i takt till musiken. Manfred skrek när musiken startade men vande sig snart vid åsynen. Han låg nöjt hela passet och tittade på när jag hurtade samtidigt som han kliade sig i munnen.


Manfred med friskislogga i bakgrunden.

Var där med Emma. Båda ansåg, med varsitt barn under armen, att det kändes som egentid. Gör om det om du kan, träna och ta hand om spädgris samtidigt. Duktiga mammor som kan men kan inte låta bli att tycka att det känns lite… tragiskt? att vi anser att det är egentid med mammagympa tillsammans med sitt spädbarn.

Efter passet tog jag med mig matvägraren Manfred hem till Janni. Blev en hamburgare på det och sedan shoppingrunda på stan. Var inne och snurrade i leksaksaffären och kom ut med många långa funderingar kring genustänk. Man behöver ju inte vara orolig över att man inte ska hitta fram till rätt hylla i den affären. Skönt när konsumtionssamhället gör det så lätt för en.


Signe har fyndat mitt gamla lego och plockade lyckligt isär allt.

På Indiska köpte jag tre roliga krokar till barnen att ha i hallgarderoben och glas till min själv att ha i köksskåpet. Hangjorde glas för 30 kr st. Förfasar mig över att saker och arbetet bakom dem saknar värde men plockade ändå på mig 6 st, det var ju så billigt!


Krokar och glas.


Kommentarer
Postat av: Karin

Väldigt fina fynd, kul med glas =) Älskar glas!!! hehe. Ses snart om några dar, wiiii =) Pöss

2011-10-05 @ 05:45:26
URL: http://onelifetolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0