Skön insnöad beslutsångest

Jag hade först tänkt blogga om hur vi mår, fortfarande hosta och snor, om hur Manfred äter, 120 mil åt gången vilket är bra, och om planen för dagen, skippa Öppna och stannar hemma. Skulle även lagt upp en söt bild på Manfreds hippa frisyr som han hade igår efter att jag gett mig på skorv och tvättat håret på honom. Det skulle jag bloggat om nu inte min dator vägrat öppna kamerafilerna och sedan hängt sig totalt och först till och med vägrade öppna Word. Datadoktor snarast för den här burken!

Kan i stället blogga om mitt senaste ha-begär. En ny mobil! Är så trött på min x10 mini pro. Det lilla formatet som först var charmigt har nu blivit olidligt litet. Den hänger sig och kameran håller inte måttet. Använder min mobil som digitalkamera och använder mobilkameran varige dag. Skulle va kul med en som tog bra bilder!

Att leta ny mobil har blivit en besatthet. Den här veckan har jag levt mobil-leta. Min mor anser att det började likna terapi. Håller med, skönt att totalt snöa in på något och slippa tänka på sådant som jag borde tänka på.

Försöker rättfärdiga köp ekonomiskt och har intalat mig att telen kommer bli lika gratis som Mathias TV. Han ansåg den gratis efter julklappspengar och försäljning av gamla TV´n. Om jag tar födelsedagspeng samt säljer min gamla så är detta… långt ifrån gratis men kanske en lite mer ursäktad summa.

Har span på två olika telefoner. En Sony Ericsson Xperia Neo. Tror den är riktigt bra och den är snygg. Det som talar mot den är att den också är en Xperia, har ju mini och hatar den.

Har span på en HTC Incredible S. Tror att den är bra och den är, enligt mig, snygg. Den är inte en Xperia!

Det skiljer 1000 kr mellan dem. Borde alltså ta Xperia Neo som är billigare men är så trött på Xperia. Och så här snurrar det i mitt huvud. Beslutsånget. Skönt att ha ångest över så obefintliga problem!

 


Kommentarer
Postat av: Karin Lisshamre

Köp en ajfån, du kommer aldrig ångra dig :)



Kramar

2011-10-17 @ 10:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0