Buss, BVC och banangröt

Igår åkte jag in till stan med barnen med målet väga Manfred på BVC.

Det är nu det känns att vi bor på landet. Vi hade tiden 14.00, bussen in gick 12.30. Signe gick nästan hela vägen från busstationen till Ekensberg och vi var framme lagom i tid. Stressade som en glaning efter besöket för att hinna med bussen 15.55 hem igen. Väl på stationen finns inte någon sådan buss, fasa, det är varmt barnen är trötta jag var helt slut svetten sprutade och ingen buss. Lyckades hitta en annan buss som gick förbi här hemma och hoppade på den i sista sekunden. Vi var hemma igen 16.30. Var alltså borta 4 timmar för ett besök på 15 min. Måste skaffa körkort, detta håller inte!

Utanför BVC träffade vi Tiao som följde med in och höll rätt på Signe åt mig. Manfred vägdes och väger nu 6265 g och är 63 cm lång. Han ligger två snäpp under viktkurvan vilket inte är bra. Ska boka ytterligare ett extrabesök för att ta vikt innan han ska tillbaka om 1,5 månad på rutinbesök.

Så vad gör man åt vikten. Jo man matar. Men ungen äter inte och när han äter härjar Signe med honom och mig. Matro finns inte. Dessutom tror jag inte jag har så mycket mjölk åt honom.

Blev uppmanad att börja med smakportioner. Idag bjöd jag honom på smörberikad gröt för första gången. Ersättning har han fått då och då nästa hela tiden men ska öka på det med. Att han har blivit så stor att han får äta mat. Fort det går. Men känns konstigt att skedmata ett barn som inte ens kan sitta själv.

Gröten tyckte han var lite så där kul att äta. Men nyfiken på den var han men tror inte han fick i sig något. Ska fortsätta truga med gröt tre gånger om dagen och snart testa potatis och liknande.







Signe visade sitt stöd för sin lillebror som åt gröt för första gången ”Blä” sa hon ” Lillebror spotta ut!” Tack för hjälpen Signe.


Kommentarer
Postat av: Karin

Nämen stora killen ska äta gröt, det blir bra det =) Fin tröja Signe har på sig ;) vem har hon fått den av? hehe. Så nu snor vi bilder också, ja ja. DÅ vet jag, haha. Det är lugnt. Pössar på er

2011-09-07 @ 21:07:07
URL: http://onelifetolive.blogg.se/
Postat av: ida

söta barn! men du spara lite mjölk tack haha

2011-09-07 @ 22:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0