med båda händerna...

Skriver med ett barn i knät som hela tiden pratar, pillar och har åsikter och ett barn som blir mer och mer missnöjt i babysittern som jag gungar lugnande med foten. Undrar trött var min egentid är… enlig en manlig forskare av någon typ har en kvinna egentid om hon har båda händerna på tangentbordet, bilkö nämns också som egentid, min egentid är när jag diskar. Bilkö låter lockande...

Har varit dålig på att uppdatera. Vi fixar här hemma och förbereder inför Manfreds dop på lördag. Nu när det närmar sig inträder projekt finna ”egentid” till bakning och städning med båda händerna på dammsugaren.

Men på något sätt har jag funnit tid till att påbörja en stickad tröja och en klänning. Det var meningen att Signes nya Skrållan docka skulle få figursydda kläder. Båda dessa plagg har jag repat upp. Det var svårare än jag trodde (har aldrig stickat efter mönster förut) men ska göra ett nytt försök, ger mig inte!

Signe är i alla fall glad över sin docka och propsar bland annat på att den inte får ha skor i soffan.



Och så är Signe nyklippt. Klippte henne igår i badkaret under stort vrål. Men efteråt var hon nöjd och tackade för klippningen. Söta unge!


Se så glad hon blev...

Fina är de i alla fall, barnen. Men jag måste hålla ett mycket mera uppmärksamt öga på dem när Manfred ligger på golvet. Igår tog Signe satts och hoppade jämfota över honom. Mitt hjärta stannade men som tur var så gick det bra... Uhhhhh!



Barnkanalen är på hela dagarna i självbevarelsedrift från min sida. Signe är nu helt fixerad vid "min barnkanal" som hon säger, tjatar om och till och med äter till.

Alla andra barnen har börjat dagis, det är bara Signe kvar här på gården om dagarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0