Senaste nytt...

Det här är Signes första hela dag på sitt nya dagis. Hon kommer gå 15 timmar i veckan, 15 timmar i veckan då jag kan passa på att göra saker som exempelvis att prata med människor. Känns så lyxigt, tanken på att kunna ta med Manfred ner på stan och ta en fika. Jag vinkade glatt av en lite fundersam Signe. Hon var där tre timmar igår och det gick bra och hon pratar redan om sin fröken som skolade in henne. På Signes avdelning är det nästan bara pojkar, de är (med Signe inräknat) fyra flickor. Inskolningen i måndags slutade med att en av pojkarna knuffade henne helt oprovocerat så hon ramlade och blev ledsen. Min fina lilla Signe som aldrig knuffas men alltid blir knuffad. Men det blir nog bra, hon är så social och trygg att hon lätt tar för sig. Hoppas att hon ska trivas.


Här lägger vi pärlplatta. Kunde inte låta henne ha den ifred och var tvungen att provlägga apan, kul ju!

Kan skryta med att Signe kan trä pärlor på en tråd. Men hon tycker att det är så pilligt att hon nästan kryper ur skinnet!!!



Senaste Manfred nytt är att han vänt på sig från rygg till mage. Han gjorde det 4 månader och två dagar gammal. Kul när det händer saker.
Ännu roligare är att han tar flaska och dricker ca 100 ml åt gången två-tre gånger om dagen. Hoppas bara att jag inte helt förstört amningen nu, hoppas på att kunna amma honom men varva med ersättning…



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0