Vikt och milliliter



Idag tänkte jag svänga förbi BVC och väga Manfred på vågen i väntrummet. Vill veta hur han ligger nu när han nästan inte ammas alls utan får ersättning. Han nattammas men vet inte hur mycket han får i sig då. Om dagarna äter han 4-5 mål med ca 100 ml i varige. Som mest 150 och som minst runt 60 ml. Jag är inte van vid att mara så sällan som man gör med ersättning. Känns som om jag aldrig matar ungen. Enda sättet som det märks skillnad på honom är att han börjat sova bättre om dagarna. Nu kan han sova 1,5 timme åt gången till skillnad från 30 min som han gjorde förut.

Uppdaterar vikt senare...

Uppdatering:
Vågen stannade på 6485 g, på kurvan gör det att Manfred nu ligger 1,5 under istället för 2 som han gjorde förut. Känns bra att veta att matningen fungerar. Fullt normalviktig sa den sköterska jag fångat i förbifarten och fått att sätta in vikten på kurvan.

idag har varit en dålig ersättningsdag för Manfred, försöker att inte stressa upp mig men mitt humör styrs helt av hur mycket barnen äter... eller inte äter. Kände mig frustrerad efter att han ratat flaskan. Men plötsligt händer det, jag testade att ge honom en smakportion gröt och han åt upp. Han till och med gapade efter skeden. Vet knappt hur gapande barn ser ut, Signe började gapa efter skedar när hon var långt över ett år och då bara om det var glass på skeden. Glass har aldrig varit ett problem... 

Att mata barn tillhör det tråkigaste jag vet. Mina äter ju aldrig och får alltid slänga hela portioner. Men det var en fröjd att mata ett barn som gapade!

Kommentarer
Postat av: Karin

Min finaste gudson, jag älskar dig =) Pöss

2011-09-19 @ 15:56:36
URL: http://onelifetolive.blogg.se/
Postat av: jeje

dutti ponke - dutti mammis :)

2011-09-19 @ 23:04:37
Postat av: Berit

Nej det är så himla tråkigt att behöva truga i ett barn mat hela tiden, men efter ca 15 år börjar dom till och med fråga efter när det är dags att äta.

"Från en-som-vet"

2011-09-20 @ 18:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0