Manfred nytt



Senaste Manfred nytt är att han försöker ställa sig mot saker. Det har han gjort i någon vecka.

Det här med att krypa går långsamt men han tar sig framåt sittande på rumpan.

Något som jag är förvånad över att han gör är att stoppa runda klossar i det runda hålet i en sådan där leksaksburkpryl. Fort går det också när han sitter där och plockar i de runda klossarna. Trugade länge med Signe innan hon klarade det och Manfred gör det på eget bevåg.

Han hatar fortfarande huvudbonader i alla former. Det tog en dag innan han förlät Mathias för att ha klippt håret, Manfred stortjöt så fort han såg nyfrissade Mathias. Han blev livrädd för mig när han såg mig duscha håret. Jag såg tydligen konstig ut med platt hår som dessutom blivit lite mörkare när det var blött. Han är livrädd för folk i mössa och grät så han skakade när Signe tagit på sig en mask över ögonen. Han är en försiktig och mammig liten kille.

Manfreds huvudmål består av vällig som vi varvar med gröt med fruktpuré och yoghurt som han älskar. Försöker knappt med mat mer än potatismos då och då… måste ta tag i det där med riktig mat. Han knaprat lite rån då och då också.



Kommentarer
Postat av: Jeje

Underbara barn! Jag äta opp... namnamnam

2012-02-08 @ 21:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0